طرح راه روستایی لیمویی بخش رودخانه شهرستان رودان به مسافت سه کیلومتر و اعتبار ۵۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

 مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هرمزگان عصر جمعه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از این طرح که با حضور فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان و جمعی از مسوولان محلی برگزار شد با اشاره به پایان عملیات اجرایی آسفالت راه روستایی لیمویی گفت: با بهره برداری از این طرح، اهالی روستاهای همجوار با جمعیتی افزون بر ۲۰۰ خانوار از راه آسفالته برخوردار شدند.

او گفت: درخواست اهالی این روستا برای آسفالت جاده در میز خدمت قرارگاه های تحول محلات بسیج در یادواره شهدای لیمویی در سال گذشته وصول شد که با عنایت شهدا توفیق پیدا کردیم این طرح را به اتمام رسانده و تقدیم مردم بصیر و انقلابی این روستا کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هرمزگان گفت: ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان نیز از اولویت های مهم این اداره کل بودده که روستاییان در آینده نزدیک ازاین طرح ها بهره مند خواهندشد.

شرفی گفت: ایمن سازی و بهسازی راه های ارتباطی استان هرمزگان از جمله فعالیت‌های مهم راهداری است که این اداره کل اقدامات گسترده‌ای را در زمینه بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی در دست اجرا دارد.

او، راه های روستایی را نمادی از اراده دولت برای توسعه و پیشرفت روستاها برشمرد و گفت: راه روستایی ایمن و مناسب باعث بهبود بازاریابی محصولات کشاورزی و افزایش درآمد روستاییان شده و تمایل آن‌ها را به زندگی در روستا افزایش می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هرمزگان از مشارکت جهادی بسیج سازندگی سپاه امام سجاد (ع) استان در تامین قیر در توسعه، بهسازی و احداث راه‌های مناطق محروم و دور افتاده قدردانی کرد.

گفتنی است؛ ۹ هزار و ۹۳۸ کیلومتر راه روستایی در استان هرمزگان وجود دارد که تاکنون پنج هزار و ۲۷۵ کیلومتر آن معادل بیش از ۵۰ درصد آسفالت شده است.

طی ۹ ماهه امسال نیز، ۱۳۳ کیلومتر راه روستایی دیگر در هرمزگان در قالب ۳۲ طرح احداث و آسفالت شده است که در همسنجی با پارسال با وجود مشکلات اعتباری، تاکنون ۳۵ درصد افزایش داشته است.

روستای لیمویی از توابع بخش رودخانه شهرستان رودان در ۶۰ کیلومتری شمال این شهرستان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.